Brand Behavior

Aici gasesti totul despre cercetare piata, marketing, publicitate si comunicare.

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home Metode cercetare Interviu in profunzime

Interviu in profunzime

E-mail Print PDF

Interviul in profunzime (depth interview) este o metoda de cercetare utilizata de obicei in faza exploratorie, initiala, a oricarui proiect de cercetare de marketing. Prin interviurile in profunzime se realizeaza o culegere de informatii pretioase cu privire la dorintele si nevoile consumatorilor, cu privire la asteptarile acestora vis-a-vis de un anumit produs sau serviciu, se obtin informatii utile legate de brand si comunicare. Interviul in profunzime este o metoda de cercetare calitativa, care aduce "lumina" prin prisma faptului ca persoana intervievata este pusa in fata unor teste cu aspect de sarcina, si a unor discutii libere, a unor conversatii, care conduc indirect catre raspunsuri utile si insight-uri de marketing. Cei intervievati sunt lasati sa isi exprime opiniile liber, fara a fi inhibati de prezenta altor persoane, asa cum se intimpla in focus group si in discutiile de grup, astfel incat se pot obtine uneori, daca sunt interviurile sunt ghidate corect, o serie de insight-uri de marketing.

In cadrul interviurilor in profunzime (depth interviews) se pot colecta informatii despre atitudinile consumatorilor, despre modul de petrecere a timpului liber, despre preferinte si convingeri, care ulterior pot ajuta la segmentarea eficienta a pietei, la o pozitionare mai buna si la un advertising eficient.

Prin folosirea inteligenta a acestei medode de cercetare, specialistii Brand Behavior afla modul in care gandesc consumatorii, cum aleg ei anumite brand-uri, comportamentul de consum si cumparare, natura perceptiilor acestora, si multe altele.

Un aspect important al interviului in profunzime este faptul ca este condus de un psiholog sau de un specialist in marketing, discutia este semi-structurata sau chiar nestructurata, in functie de obiectivele din cercetarea de marketing, si lasa la latitudinea intervievatorului lista subiectelor care trebuie explorate in detaliu, in functie de modul cum decurge conversatia.

 

 


2004 - 2014 (c) Toate drepturile rezervate. Brand Behavior - specialisti in cercetare piata, consultanta marketing, publicitate si comunicare.
Contact: Str. Laborator 128 A, sect. 3, Bucuresti, Romania. 0720.058.860/office at brandbehavior dot ro. We always tell you why, no matter what...